czwartek, 27 września 2018

PROGRAM "ZA ŻYCIEM" RAZ JESZCZE!


Obecność moja bardzo rzadka tutaj ale cóż... nie żeby nie było o czym opowiadac.. dzieje się wiele... może uda się usiąść dłużej i poopowiadać. Na szybko chcę Wam przybliżyć jak u nas wyglądają zajęcia z programu. Jaka jest rozpiska itp.

Po kolei...

Informację o przyznaniu zajęć dostałam we wrześnie, bodajże to był 3 dzień chodzenia do szkół i przedszkoli. Dowiedziałam się też, że u nas zajęcia te będą realizowane nie w PPP a od razu w naszym przedszkolu. Co dla mnie było jeszcze lepsza informacją (wiadomo, wygoda). Zajęcia są przyznane na cały okres do końca uczęszczania dzieci do przedszkola czyli tak samo jak WWR. 
Koleżanka która chciała złożyć jeszcze dokumenty we wrześniu została odesłana z kwitkiem, bo godziny zostały już rozpisane itd. Podobno będzie drugi nabór w zimie (musicie się dowiadywać w PPP). 

Ciekawostka!
Dokumentów nie wypełniał mi żaden specjalista tylko lekarz rodzinny, nie było szans na dostanie się tak szybko do neurologa, zaryzykowałam. Stwierdziłam ze Michał ma papiery na KS, WWR i ogólnie diagnoze autyzmu więc bez sensu biegac po jeszcze specjalistach. Ale... ciekawostka to moja córka;) U niej nie miałam nic oprócz zrobionej diagnozy logopedycznej i psychologicznej, podejrzewali ją o afazje i mutyzm wybiórczy itd. Ostatecznie póki co jest tylko opóźnienie mowy (bo mówi czasem jak Chińczyk;)). Jednak chodzi o to że w tym samym czasie złozyłam dokumenty na WWR i na program "za życiem". Przyznano jej WWR więc wtedy szybciutko poprosiłam o dopisanie tego do dokumentów. I tyle.. tez nie była u żadnego specjalisty i dostała również te zajęcia. Czyli jednak mozna.. pisze Wam po to, żebyście próbowali nawet jaki nie macie wszystkich dokumentów których wymagaja. Pani w PPP powiedziała że oni starają się pomagać rodzicom (przynajmniej u nas) i nie odrzucają niczego całkowicie, jedynie mówią że trzeba coś donieść itp.

Rozpiska!
Michał w ramach programu ma:
w poniedziałki: 1h logopedy chyba i 1h SI
w czwartki: 1h SI

Oliwka ma:
w poniedziałki 30min pedagoga
we wtorki: 30min pedagoga
w środy: 1h SI
w piątki: 1h logopedy

Czyli po 3h na dziecko. Podałam Wam mniej więcej bo ja mam rozpisane nazwiskami terapeutów i przy niektórych nie wiem dokładnie od czego są tylko mi się to kojarzy, bo zajmują się i tym i tamtym;) Jak dla mnie dużo mimo wszystko, bo wszędzie na terapiach na NFZ gdzie się zapisujemy to zajęcia trwają 30min i niestety rzadko się zdarza żeby były więcej niż jedne w tygodniu a nawet często jest tak ze są to 30min na 2 tygodnie. Czyli ja kropla w morzu...  u nas dodatkowy atut że zajęcia są na miejscu.

Więc... jeśli jeszcze nie macie a chcecie i macie możliwość to korzystajcie!
1. Dowiedzcie się w PPP kiedy będzie kolejny termin składania w niosków.
2. Weźcie formularze zgłoszeniowe z PPP bądź pobierzcie i wydrukujcie ze strony PPP.
3. Uzupełnijcie wszystkie wymagane, dodtakowo dodajcie ksera tego co macie poza tym i składajcie!


Powodzenia!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz