czwartek, 27 września 2018

PRZEDSZKOLNE OPŁATY?

Dlaczego znak zapytania?
Bo tak..
Słyszałam wiele głosów rodziców dzieci autystycznych i z podobnymi zaburzeniami, że przedszkole dostaje za takie dziecko 5.000zł. I w związku z tym niektórzy nie płacą za czesne albo za wyżywienie itp. Nie mogę jednak dowiedzieć się tak na pewno na 100% od czego to zależy... Nie odkryłam jeszcze żadnej zalezności.. czy to zwykłe przedszkole czy integracyjne, czy miejskie czy prywatne itp. Naprawdę... ale w tym roku koszty rozpoczęcia roku szkolnego przerosły moje oczekiwania!!! i zaczęłam się zastanawiać...Kiedy w zeszłym roku dla Miśka dawałam 110zł na wyprawkę, 50 na ksiązkę, 40zł na ubezpieczenie i 70 zł środki czystości (!!!)... to dla porównania... w tym roku wyprawka 120zł, ksiązkę sama musiałam kupic wyszła 120zł, ksiązka do religii 12,60zł, ubezpieczenie 45zł i środki czystości 70zł (!!).
Mając Oliwkę rok niżej myślałam że będzie miała książkę po bracie ale nieee... kolejne 70zł, wyprawka 120zł, środki czystości 70zł i ubezpieczenie 45zł.
I nawet żadnej zniżki że jest ich dwoje w przedszkolu czy coś.. i jak tak na to patrzę, to wiecie jak się wyda raz tyla a raz tyle to inaczej, a jak zachodzisz i jednego dnia zostawiasz 500zł prawie a wiesz, że jeszcze cos trzeba będzie kupować albo płacić to już się za kieszeń trzymasz;)
Dodam, że jesteśmy w miejskim przedszkolu integracyjnym.
Dziwi mnie bardzo opłata za środki czystości że aż tyle... bo za co ja w zasadzie płacę?? za domestosy i inne? Ale czy to przypadkiem nie powinno być finansowane z innych źródeł? Książek to już nie skomentuję nawet ani też wyprawki. Wydawałoby się że jak się kupuje ilości hurtowe to powinno być taniej a nie drożej ale cóż...

Z tej właśnie historii wzięło się moje baaaardzo duże zainteresowanie. W polskiej rzeczywistości jest tak, że dopóki ludzie nie pytają to nic nie rusza, więc może ktoś z Was też ma taką sytuację, że nalezy mu się jakieś zwolnienie z opłat itp a nie korzysta bo o tym nie wie. Tak jak ja! Nie wiem, słyszałam tylko różne głosy na te temat, ale zamierzam drążyć temat:) I na pewno jak się dowiem konkretów- podzielę się informacją z Wami!
Wy też pytajcie i się dowiadujcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz