piątek, 22 stycznia 2016

LEGITYMACJA I KARTA PARKINGOWA

Wspominałam ostatnio i dzisiaj się dokonało. Złożyłam w końcu wnioski o legitymację dla niepełnosprawnych i kartę parkingową. Żeby mieć kartę, przypominam, trzeba mieć to zaznaczone w orzeczeniu o niepełnosprawności. Nie każdy może ją wyrobić.

O czym warto wspomnieć?
Legitymacji nie musicie odbierać osobiście, możecie poprosić o wysłanie jej pocztą. Jest taka możliwość na formularzu. Nasz będzie gotowa w ciągu ok. tygodnia. 
Karta parkingowa. Wymaga więcej dokumentów, tj. dołączamy do wniosku zdjęcie dziecka, xero dowodu osobistego mamy, xero orzeczenia o niepełnosprawności oraz dowód wpłaty (21zł). I tutaj jest możliwość odbioru osobistego lub upoważnienia kogoś do odebrania tego dokumentu. Ja upoważniłam mojego tatę. Pani ma do mnie zadzwonić, gdy już dokument będzie gotowy, czyli za ok. 2 tygodnie.

Wspominałam Wam już, ale przypomnę jeszcze raz. Oba te dokumenty możecie wyrobić dopiero dwa tygodnie od odbioru orzeczenia o niepełnosprawności. Dlaczego? Bo w tym czasie orzeczenie się uprawomocni. Te dwa tygodnie są dla Was, abyście mogli się ewentualnie odwołać od decyzji komisji.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz