czwartek, 14 stycznia 2016

SUO (SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE)


Właśnie wczoraj złożyłam pełne dokumenty w MOPS-ie.
Co to właściwie są te specjalistyczne usługi opiekuńcze? Najprościej mówiąc to jest możliwość przychodzenia terapeuty do nas do domu, za którą płacimy jakiś mały procent od stawki bądź mamy całkowicie za darmo (tzn. koszty pokrywa gmina w całości). Oczywiście wszystkie koszty są wyliczane od naszych zarobków, podobna procedura jak przy zasiłku rodzinnym ale...

Dokumenty które złożyłam:
- podanie o SUO (napisałam odręcznie)
 Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyznanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla mojego syna/córki..... w wymiarze zaleconym przez psychiatrę.
- zaświadczenie od psychiatry o wymiarze i rodzaju zaleconych zajęć terapeutycznych.
- dokument wykazujący dochód za ostatni miesiąc 
- zaświadczenie o rodzaju choroby, tj. zaświadczenie o stwierdzeniu autyzmu.

Następnie, poinformowano mnie o tym, że będą teraz trwały poszukiwania terapeutów dla mojego syna i jak już się ktoś znajdzie, wtedy Pani z MOPS-u przyjdzie do nas do domu przeprowadzić wywiad. Dlatego w tym momencie czekamy... 

Ciekawostka:
Jeśli macie świadczenie pielęgnacyjne, zasiłek pielęgnacyjny, rodzinny, rehabilitacyjny itp. to wszystko to będzie się wliczało do dochodów, jeśli chodzi o SUO. Dlatego rzadko kiedy usługi te są całkowicie bezpłatne, no chyba że jest niski dochód a w domu mamy dużo domowników.

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz