wtorek, 2 lutego 2016

PRZEDSZKOLNIE....


Przedszkole to dla mnie temat ciężki.. mam nadzieję że Michaś pójdzie o d września do przedszkola, do którego uczęszczają dzieci właśnie z autyzmem... teraz co trzeba w związku z tym zrobić?

Diagnoza w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Umówiłam już termin 30 marca. Pani poinformowała mnie przez telefon, że potrzebne są dokumenty:
- orzeczenie o niepełnosprawności
- wszelaka dokumentacja medyczna (zaświadczenie o diagnozie-autyzm, wszelkie inne typu xero z zajęć terapeutycznych na które uczęszcza oraz inne zaświadczenia lekarzy... jakie tylko mamy).
Na razie nie mogę powiedzieć Wam jak to wygląda dalej, bo zwyczajnie musimy czekać..
Rozmawiałam z przemiłą Panią Dyrektor przedszkola, do którego chcę zapisać syna. Poinformowała mnie o tym, że przedszkole jest bezpłatne jedynie płacimy za posiłki. Informujemy o tym czy dziecko jest na diecie i jakiej... zaprosiła nas, żeby przyjechać rozejrzeć się, porozmawiać. Naprawdę jestem zachwycona samą rozmową! Pani, która była dla mnie bardzo miło, bardzo chętnie wszystko wyjaśniła... po tych wszystkich urzędowych sprawach dla mnie była to miła odmiana. 
Liczę na to i wiem również z wszelakich grup na forach rodziców dzieci autystycznych, że takie przedszkole duuużo pomaga. Przede wszystkim wiem, że moje dziecko będzie tam miało zajęcia terapeutyczne, a tego nigdy za dużo...
Mogę Wam powiedzieć, że taka jest nasza biurokracja, iż trzeba dużo procedur przejść i nie zwlekać z nimi. Czas płynie bardzo szybko a my nie możemy marnować ani chwili.

Dlatego po otrzymaniu orzeczenia z poradni, mam się zgłosić do starosty z podaniem o przyjęcie do tego właśnie przedszkola. Jednak... konkretne informacje będę mogła Wam podać dopiero w kwietniu...

2 komentarze:

  1. Dlaczego dopiero od września. Też czekam na WWR i mam nadzieje, że uda się posłać mojego synka zaraz po otrzymaniu papierka. Ale w sumie miałam nadzieje, że uda się żeby poszedł zaraz jak go otrzymamy i nie będę musiała czekać do nowego semestru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo myślę Aniu że i tak się zejdzie ze wszystkimi załatwieniami... bez sensu wysłać dziecko potem na miesiąc i zaraz wakacje..lepiej chyba już tak jak wszystkie inne dzieci pójdą, czyli od września:) pozdrawiam.

      Usuń